DENNE NETTSIDEN DRIVES AV BEVISST AS (orgnr 922949565) UNDER NAVNET FØRNITUR. GJENNOM NETTSTEDET HENVISER VILKÅRENE “VI”, “OSS” OG “VÅR” TIL FØRNITUR.
Bestilling:
Ved å legge inn en bestilling i vår nettbutikk, godtar du vilkårene angitt nedenfor. Kort tid etter at bestillingen er plassert, vil du motta en e -postbekreftelse på kjøpet ditt, som viser objektet / objektene til bestillingen og totalpris inkludert frakt. For å gjøre et kjøp må du være 18 år eller ha signert godkjenning fra din verge. For bekymringer angående en eksisterende ordre, vennligst kontakt oss via post@foernitur.no eller ring: +47 991 03 575.
Ett eksemplar:
Det finnes som regel kun ett eksemplar av hver vare, og salg fra fysisk lager har derfor førsteprioritet dersom noe skulle bli solgt samtidig fra lager og på nett. Skulle det skje at varen du vil kjøpe her på nett er blitt solgt fra lager før beholdningen i nettbutikken oppdateres, vil ikke nettsalget bli gjennomført. Du vil ikke bli trukket for kjøpet, og du vil få beskjed på e-post om at kjøpet ikke kan gjennomføres.
Ingen deponering, bytte eller retur av varer som er kjøpt til redusert pris eller utenom nettbutikk, og for varer som er kjøpt/hentet fra fysisk lager.
Shipping:
Vi sender kun i Norge og sender mindre gjenstander med norsk posttjeneste eller Bring, innenlands. Vi sender gjenstander innen en uke etter at ordren er lagt inn. I tilfelle betalingen skjer via faktura, sender vi etter at vi har mottatt hele betalingen. Standard leveringstid for innenlandske bestillinger er 2-5 virkedager. Vær oppmerksom på at leveringstiden som f.eks. i julen kan være lengre. Vi leverer forsendelsessporingsnummeret for hver ordre og annen tilgjengelig informasjon. Vi svarer gjerne på alle spørsmål om leveringsstatus og vil sørge for at du føler deg så komfortabel som mulig i løpet av tiden bestillingen er på vei til deg.
Vi påtar oss hele ansvaret for at objektene er i beskrevet tilstand når de når deg. Dette ansvaret varer inntil objektet enten blir samlet inn av kjøperen eller levert av fraktselskapet. Hvis objektet / objektene har blitt skadet under transporten, oppfordrer vi kunden til å påpeke dette direkte til fraktselskapet og også varsle oss umiddelbart.
Hvis leveringstiden skulle overstige mer enn tretti (30) dager for innenlandske bestillinger, har kunden rett til å kansellere kjøpet. Alle kanselleringer av bestillinger sendes til: post@foernitur.no.
Reservering:
Ingen reservering. Forhåndsbetalte varer må hentes påfølgende uke. Betaling med Vipps eller kort.
Brukte Varer:
Foernitur vintagebutikk selger brukte varer, ting som har historie og som ikke kan sammenlignes med ubrukte ting med tanke på tilstand. Antikviteter, eldre møbler, lamper fra tidligere tiår har som regel noen bruksmerker som følge av alder og bruk. Sjekk alltid mål og studer bilder før du bestiller, slik at du er sikker på at varen er slik du ønsker. Større feil og mangler vil det opplyses om i produktbeskrivelsen, så les beskrivelsen nøye og se på bildene. Du kan også besøke oss etter avtale i Haskollveien 101, 3403 Lier og se på tingene med egne øyne dersom du ønsker det. Merk at vi ikke reserverer/holder av varer.
Fraktpriser:
Vi benytter oss av Posten og mindre transportselskap, og deres gjeldende priser for frakt. Vi er behjelpelige med frakt av store gjenstander i hele landet. På lengre avstander blir store gjenstander sendt gjennom fraktselskap. Prisene varierer avhengig av størrelse og destinasjon, og vi sørger for å gi deg det beste tilbudet. Bestillinger fullføres når fraktprisen er godtatt av kunden.
Gratis levering i Drammen-Oslo. Vi tilbyr gratis levering for alle kunder som bor innenfor denne strekingen.
Alle gjenstander kan også hentes i vårt lager i Haskollveien 101, 3403 Lier, Norge.
På forespørsel lagrer vi kjøpte gjenstander i opptil 10 dager uten ekstra kostnad.
Angrerett:
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angrerettloven.
I følge standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett har du 14 dagers angrerett fra det øyeblikket du har mottatt varen. Gi oss beskjed så snart som mulig at du ønsker å returnere varen. Pakk den forsiktig i samme emballasje som den kom i og send den tilbake. Kjøper er ansvarlig for returfrakten og vil bli refundert når vi mottar produktet i samme stand som da det forlot vårt lager. Har du kjøpt varer med gratis levering i Drammen-Oslo vil returfrakten være NOK 800,- inkludert MVA.
Mangel ved varen – kjøperens rettigheter og reklamasjonsfrist
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.
Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.
Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.
Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.
Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.
Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600 eller www.forbrukertilsynet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Betalingsmetode:
Kortbetaling: Ved bestilling kan du velge å betale direkte med, Vipps eller et kreditt- eller debetkort. Vi godtar alle større kort, inkludert Visa, MasterCard og Maestro. Betalingsløsningen vår følger forretningsstandarder og drives gjennom PCI DSS eller Payment Card Industry Security Standard, som garanterer din sikkerhet som kunde.
Betaling med Vipps ved levering: Betalingen av orderen skjer ved henting/levering av varen.
Når du bestiller et stort objekt med et tilpasset frakttilbud, kan vi sende en regning som inkluderer den avtalte forsendelsesgebyret.
Faktura: Vi godtar betaling med faktura for alle varer som avtalt. For bestillinger av store objekter oppretter vi en faktura når et frakttilbud er angitt og godtatt av kunden.
Force Majeure:
Hvis forsendelsen blir forsinket på grunn av uforutsette hendelser utenfor selskapets kontroll, for eksempel naturkatastrofer, streik eller andre hendelser som faller under “Force Majeure”, tar vi ikke ansvar for potensielle konsekvenser. Vi vil imidlertid prøve å hjelpe deg etter beste evne i denne usannsynlige hendelsen.